jueves, 15 de noviembre de 2012

Aurkezpenen bigarren astea!

Kaixo lagunak! Hemen gara berriz ere, iritsi baita berriz osteguna, aurkezpenak nagusi izango ditugun klasea.   Gaurko honetan, aurreko astean ez bezala, lau talderen aurkezpenak entzuteko aukera izan dugu, IKT-ekin erlazionatutako programa, aplikazio eta baliabideak ezagutzeko. Hala ere, klasearen hasieran, aurkezpenekin hasi aurretik, irakasleak gaurko klasearen sarrera txiki bat egin du, burua klasean kokatu eta lanari indartsu ekiteko. 

Ikuarkuntza taldea osatzen duten Arrate, Maria, Iraide eta Tamararen aurkezpenarekin eman diogu klasearen bigarren zati honi hasiera. Hauek, argazki errepositore eta argazki editoreen inguruko gaia landu dute, ikerketa sakon bat egin eta ondoren guri baliabide hauen berri emateko. Editoreen inguruko informazioa helaraziz hasi dute aurkezpenaren mamia, egitoreen definizioa, landutako editoreen (picmonkey, photoscape, editor de windows eta photoshop express) eta errepositoreen zerrenda (fotolog, picasa, flicker, twitpic), aplikazio bakoitzaren alde on eta txarren inguruko informazioa adieraziz. Talde honek landu duten gaiaren oinrrizko ezagutzak barneratzearekin batera, aurkezpenaren atal praktikoenari hasiera eman diogu. Oraingo honetan, haiek aurretik landutako editore batekin, hots, picmonkey-rekin, saltseatzen aritu gara. Horretarako, interneten aurkitu genezakeen eta argazkiak editatzea ahalbidetzen duen programa honen tutorial labur bat egin dute, ondoren, gure kabuz honakoa ezagutzeko eta kreazioaren bat sortzeko aukera emanez. Hori dela eta, klasekide guztiok, buru-belarri aritu gara programa honetan kuxkuxeatu eta gure argazki gustokoenak editatu eta politago sortzen. Sorpresa handia nabaritu da klasean, inork ez baitzuen horrenbeste baliabide erabiltzeko aukera ematen duen honako programa hau ezagutzen. Guztiok pentsatu dugu programa erabilgarria izan daitekeela picmonkey editorea, eguneroko argazkiak lantzeko, erabilera erraza eta aukera aniztasuna nagusitzen baitira. Sortutako kreazioen artean, jarraian txertatzen dizuegu gure taldean editatu ditugun hainbat argazki:



Picmonkey programarekin editatutako goiko argazkiak talde bakoitzak bere blogera igotzearekin amaitu da lehen talde honen aurkezpena. Aurkezpen oso interesgarria iruditu zaigula aipatzera behartuta aurkitzen gara, etorkizun batean, gazte eta ez hain gazteoi horrenbeste gustatzen zaizkigun argazkiak editatzeko bide berri bat ezagutu dugulako, hots, maiz gertatzen ez den bezala, klaseetan jasotako ezagutzak egunerokotasun batean erabilgarri suertatuko zaizkigula konturaraziz. 

Gaurko klase magistraleko bigarren aurkezpena, Leire, Maitane, Nekane eta Maialen klasekideek eratutako irtirinak taldearena izan da. Neskaz osatutako talde honek, eskola 2.0. izan du azken klaseetan lantzeko gaitzat, mugimendu honetan erabiltzen diren programa eta aplikazioak aztertu behar izan dituztelarik. Aurkezpenari hasiera emateko, eskola 2.0. mugimenduaren barnean, eskolan erabiltzen diren programa eta aplikazioen berri eman digute, klasean landu daitezkeen programa interesgarrien berri emanez. Programa horien artean aurkitu ahal izango ditugu, google maps, komikiak sortzeko programa... Azken hau izan da klasekideoi jarduera egiteko proposatu diguten programa, hots, komikiak sortzeko "BITSTRIPS" programa.  Interneten aurkitu dezakegun progama dugu honakoa, era askotariko komikiak sortzeko aukera ematen duena. Programa honek, bineta bakarreko edo anitzeko komikiak egitea, pertsonaia desberdinak erabili eta hauei mugimendua ematea, irudi desberdinak txertatzea, testuak erabiltzea... ahalbidetzen du, ikasle bakoitzaren gustuaren arabera. Honako programa hau, eskolan IKT-ak lantzeko eta garatzeko oso egokia dela iruditzen zaigu, ikasleak, era dibertigarri eta dinamiko batean komikiak sortzeko aukera ematen duelako, alde batetik sorkuntza maila eta bestetik literatura lantzeko aukera ematen duelako. Ikasle bakoitzak bere komiki biñeta egiten amaitu ostean, honakoa blog-era igotzeko pausuak azaldu dizkigute. Hori dela eta, jarraian aurkezten dizuegu, gure taldean sortu diren lau komikietako hiru. 
Aipatu beharra dago, "BITSTRIPS" programa erabiltzen jakiteko hainbat pausu azaldu dutela taldeko kideek, horrela, komikiak sortzerako orduan oinarrizko jakintzak izan ditugularik. Komikak egiteko programa honekin amaitu ostean, aurkezpenari amaiera emateko, aurkezpen guztian zehar erabili duten eskola web 2.0.-ko erreminta ezagunenetariko bat, hots, arbel digitalarekin jarduera txiki bat proposatu dute, nahi zuten ikasleak arbelaren erabilera ezagutzeko. Horretarako, talde aurkezleak, haiek burututako aurkezpenarekin erlazionatuta hitz bat arbel digitalean idazteko bolondresak eskatu dituzte. Ekintza hau burutzearekin batera eman diote amaiera haien aurkezpenari.

Goizeko 11:20 aldera eman diote hasiera hirugarren taldeak haien aurkezpenari. Naroa, Libe eta Jaionek lantzeko izan duten gaia, sare sozialen inguruko izan da. Haien azalpenak ematen hasi aurretik, taldekide hauek klasean galdera bat proposatu dute, egunero erabiltzen ditugun sare sozialak guretzako zer diren galdetuz. Hainbat ideia klasean komentatu ostean, haiek sare sozialak zertarako balio duten azaldu digute, haien ikuspuntua eta informazio gainontzeko guztiei helaraziz. Power point bidez emandako hasierako azalpenetan, sare sozialak hezkuntzan nola txertatu, irakasleek egin beharreko lana... eta beste hainbat datu interesgarri eman dizkigute. Sare sozialen barruan, gaur egun modan dagoen plataforma bat aurkezteari hasiera eman diote power pointarekin amaitu ostean, twitterrari hain zuzen. Talde honek @IKTjolasten izeneko twitter bat ireki zutela adierazi digute, (https://twitter.com/IKTjolasten) bertan twitten bidez, txapelketa bat antolatuz. Hala ere, jendeak twitter hau bisitatu ez duenez, arazoak medio, txapelketa aurkezpen eguneraino luzatu behar izan dutela adierazi ziguten. Txapelketan parte hartu ahal izateko, taldeko kide batek twittera izatearekin nahikoa zela adierazi eta argazki dibertigarri bat ateratzeko eskatu digute. Argazkiarekin batera, esaldi bat twiteatu behar izan geneun IKTjolasten twitterrean. Hori dela eta, atsedenaldia aprobetxatuz, gure taldea gogotsu argazki dibertigarri bat ateratzera abiatu ginen, lehiaketa irabazteko asmoz. Jarraian txertatzen dizuegu, talde bakoitzak ateratako argazkia. Kontuan izan gurea guztietan lehenengoa dela, klasean egindako bozkaketaren ondoren, irabazle suertatu baiginen. Horrela amaitu zen talde honen aurkezpena.

IRABAZLEAK! Kolore kolore ta gustu guztiak!

Aurkezpen taldearen argazkia

Ikuarkuntza- magisteritza da bizitza!

Kliklikatzen- Ikateatzen!

Irtirinak- Ekipo!

Bi talderen argazkiak falta dira goiko aldean, ez baitugu hauek lortzeko aukerarik izan. 

Orain bai! Iritsi da zueri gaurko klaseko azken aurkezpenaren berri emateko momentua. Leire, Jone, Ane eta Neguek egindako aurkezpena izan zen honakoa, mapa mentalen gaia oinarritzat zuena. Aurkezpenari hasiera emateko, mapa mentalen definizioaren berri eman digute, hauek zer diren eta zertarako balio duten adieraziz. Horrekin amaitu ostean, mapaa mentalak burutzeko hainbat programa daudela adierazi digute, horien artean, power point, cmap tools eta spycnodes programak aurkitu genezakeela azalduz. Bide batez, aipatutako programa hauen alde on eta txarrak azaltzen jardun dute. Mapa mentalek eskolan izan dezaketen erabilera azaltzen hasi direnean, Lehen Hezkuntzako ikasleentzat programa hauek erabiltzea guztiz egokia iruditzen ez zaiela azaldu digute. Haien ustez, egokiagoa izango da, lehendabizi ikasleek mapa mentalak zer diren ikastea, programa hauek beranduagoa, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan esaterako, ezagutu ahal izateko. Hori dela eta, mapa mentalak gaitzat hartuta, teknologiak alde batera utzi eta eskuz sortutako jarduera bat burutzen jardun dugu. Horretarako, aurkezpen taldeak, gainontzeko talde guztioi gai jakin baten inguruko (animaliak, kirolak, janariak...) eskema bat banatu digute, hutsuneak zituena. Hutsuneak bete ahal izateko, ikasgelako paretan itsatsi dituzten "post-it"ak aukeratu behar izan ditugu. Honen bitarteaz, klaseari mugimendua ematea lortu dute, guztiok buru belarri eskema bete ahal izateko kontzeptuak aurkitzen jardun baitugu. Behin talde guztiek eskema beteta genuenean, taldekide bat klasearen aurreko aldera atera eta haiek  burutu dutena, hots, aurrean zuten eskema, azaldu behar izan diete gainontzekoei. Gure kasuan, egokitu zaigun gaia "animaliak" izan da, jarraian argazkian ikus dezakezuen eskema bete dugularik. Jarduera hau burutzearekin batera eman dio taldeak amaiera bere aurkezpenari.

Klasea amaitzeko, irakaslearen aholku batzuk entzun ditugu, geratzen zaigun lana antolatu eta azken klasean egin beharko dugunaren berri izanez. Etxera joan aurretik, beti bezala, gako-hitzak esan ditugu.

Hau izan da guztia gaurkoz, datorren astean ez gara hemen izango, modulu astea dugu eta! Baina, ez kezkatu, azaroaren 29an izango gara bueltan, IKT ikasgaiko azken klasea izango den horretan!

Ordura arte, agurtzen gara.

Laupuntozero taldea.





No hay comentarios:

Publicar un comentario